Oyunbolumleri-Güncel Oyun Haberleri


Güncel Oyun Haberleri

05 Kasım 2016
Call of Duty: Infinite Warfare – İnceleme (İlk Bölüm – Multiplayer)

5 Kasım 2016 Oyun Haberleri Yorum Yok

Sanıyoruz ki FPS denildiğinde günümüzde oyuncuların aklına ilk olarak Call of Duty ve Battlefield isimleri geliyordur. Bu iki köklü seri, özellikle çevirimiçi özellikleri ile FPS dünyasını ileri götüren yapımlar olmuştur. Battlefield, Call of Duty’ye göre daha gerçekçi oyun mekanikleri ve grafikleri ile, Call of Duty ise hızlı oynanışı ve basit yapısı ile birbirlerine üstünlük kurmak için kıyasıya bir rekabet içerisine girmiş bulunuyor.

Ancak son yıllarda Battlefield’ın üst üste getirdiği başarılı yapımlar, Call of Duty’yi gölgede bırakmayı başarıyor. Özellikle Call of Duty’nin oyuncular tarafından artık pek de hoş karşılanmayan gelecek teması, oyuncuları bir hayli kızdırıyor, Battlefield’ın da elini güçlendiriyor. Battlefield 1 ile oyun dünyasında nadir gördüğümüz 1. Dünya Savaşı temasını ele alan DICE, bizleri iyice uzak geleceğe götüren Call of Duty: Infinite Warfare’a ciddi anlamda üstünlük sağlamış gibi gözüküyor. Hatırlarsanız, Battlefield 1’în tanıtım fragmanı en çok beğenilen oyun fragmanı olurken, Infinite Warfare’in tanıtım fragmanı en çok “beğenilmeyen” oyun fragmanı olmuştu.


Nerde o eski bayramlar…

Bu küçük ön bilgilendirmeden sonra, Call of Duty: Infinite Warfare incelemesinin çoklu oyuncu kısmına odaklanan ilk bölümüne başlayabiliriz. Öncelikle oyunun en önemli bölümünden, oynanışından bahsetmek istiyorum. Call of Duty: Infinite Warfare, her ne kadar eleştirsek de aslında akıcılığı ile takdirimizi kazanmayı başaran Black Ops III ile neredeyse bire bir aynı tadı sunuyor. Black OPS III’te olduğu gibi duvardan duvara atlama, çift zıplama gibi özellikler aynen korunuyor.  Hatta oynarken sanki Infinite Warfare değil de, Black OPS III’ün yeni bir DLC’sini oynuyor gibi dahi hissettim. Ancak bu konuda pek bir eleştirim yok, her ne kadar gelecek temasını sevmiyor olsam da, objektif olarak kabul etmeliyim ki, oyun eğlenceli. Bu konuda yiğidi öldürüp hakkını yememek gerekiyor.

Infinite Warfare’in Black OPS III’ten bir diğer kopyası ise Black Ops III’deki Specialist’lerin Infinite Warfare’de de farklı bir isim altında bulunması. Combat Rigs adı verilen bu özel askerler, farklı oynanış stillerine uyum sağlıyor. Örneğin bir Combat Rig kısa mesafe çatışmalarında üstünlük sağlamayı başarırken, bir diğer Combat Rig kalkanı ile tank vazifesi görebiliyor. Her Combat Rig’in 3 farklı Payload’u, ve yine 3 farklı Trait’i bulunuyor. Payload’lar Black Ops III’deki özel güçlerimiz gibi, Trait’ler ise, önceki Call of Duty’lerdeki Perk’ler gibi işliyor.

Şimdi dilerseniz oyunda bulunan Combat Rig’lerden kısaca bahsedelim:

1. Warfighter

Oyunun kısa – orta mesafe savaşçısı diyebileceğimiz Warfighter, hem ofansif, hem de defansif oynanış sunuyor. Oyunun orta yollusu olan Warfighter’ın Payload Trait’leri şöyle:

Payload’lar

Claw:  Tatar yayına benzeyen Claw silahı, inanılmaz bir atış hızı sunuyor, ayrıca mermileri duvarlardan sekip kör noktadaki rakipleri öldürebiliyor.
Combat Focus: Kısıtlı bir süre içerisinde iki kat Streak puanı kazanabiliyor
OverDrive: Geçici bir süre için hız artımı yapıyor.

Trait’ler

Ping:  Öldürmeler ve asistler dost oyunculara bir ping yolluyor ve yakında bulunan düşmanları gösteriyor.
Persistance: Scorestreak’ler öldüğümüzde resetlenmiyor. Ancak her bir streak daha zor açılıyor ve oyun boyunca bir kez kullanılabiliyor.
Resupply: Silah ve cephaneler scavenger çantalarından doldurulabiliyor.

2. Merc

Oyunun tankı diyebileceğimiz Merc, defansif anlamda bizlere yardımcı oluyor. Zırhı ile cephenin ön saflarında bulunabiliyor.

Payload’lar

Steel Dragon:  Birden fazla düşmanı takip edebilen bir lazer silahı
Bull Charge:  Kalkanı eline alıp koşarak rakipleri etkisiz hale getirebiliyor
Reactive Armor:  Kısa bir süre için ateşli silahlardan koruma sağlıyor

Trait’ler

Man-At-Arms:  Oyuncu herhangi bir negatif etki olmadan fazladan mermi ve silah taşıyabiliyor.
Infusion: Oyuncu hasar aldıktan sonra daha kısa bir sürede canını yenileyebiliyor
Shockwave: Hava zıpladıktan sonra yere ölümcül vuruşlar yapılabiliyor.

3. FTL

Infinite Warfare’in hızlı çocuğu olan FTL, çatışmaya hızlıca girip, iki tokat atıp, uzaklaşmak isteyen vur kaç ustalarının Combat Rig’i olarak göze çarpıyor.

Payload’lar

Eraser: Düşmana tek atıp küle çeviren bir tabanca
FTL Jump:  Kısa mesafede ışınlanmamıza izin veriyor.
Phase Shift: Oyuncuyu farklı bir boyuta sokuyor. Oyuncu bu boyutta iken hasar almıyor, ancak bir düşman FTL oyuncusu da bu boyuta girerse, hasar alabiliyor.

Trait’ler

Power Slide: Oyuncu daha uzağa, daha hızlı bir şekilde kayabiliyor, ayrıca kayarken sağ tık ile hedef de alabiliyor.
SuperCharge:  Öldürülen düşmanlarda Payload’ların daha hızlı açılmasını sağlayan paketler düşürüyor.
Perception:  Eğer baktımız yönde herhangi bir düşman varsa ekranda uyarı veriyor.


Remember, no gelecek!

4. Stryker

Yeni Call of Duty’nin destek odaklı Combat Rig’i olan Stryker, düşmanları zayıflatarak takımımıza destek oluyor.

Payload’lar

Gravity Vortex Gun:  Yer çekimini bozan bir mermi atan silah, rakipleri bu mermiye doğru çekiyor ve hasar veriyor.
Micro Turret: Yere düşmanları gördüğü anda ateş eden bir silah kuruyor
Centurion:  Düşmanların alet ve edavatlarını bozan bir EMP silahı

Trait’ler

Trophy Drone: Düşmanların özel saldırılarını durdurabilen bir alet
Relay: Yere kurulabilen ve düşman yaklaştığında haber verebilen bir radar
Hardened: Alet ve drone’lar öldüğümüzde kaybolmuyor ayrıca daha fazla cana sahip oluyor

5. Phantom

Call of Duty’lerin sinsi oyuncularına özel olan Phantom, daha çok sniper oynayan ve gözlerden ırak olmayı seven oyuncuların favori Combat Rig’i olacak gibi gözüküyor.

Payload’lar

Ballista EM3: Düşmanları duvara mıhlayan bir silah
Pulsar:  Rakipleri gerçek zamanlı olarak ekranda takip etmemize izin veren bir özellik
Active Camo: Bizleri neredeyse görünmez yapan bir özellik

Trait’ler

Marked Target: Düşmana vurduğumuz her hasar, canlarının yenilenmesini 5 saniye boyunca durduruyor
Heigtened Senses: Sniper silahı ile zoom yaptığımızda ses duyarlılığımız artıyor
Rearguard: Arkadan aldığımız hasarları azaltan bir kalkan

6. Synaptic

Oyunun yakın mesafe de en güçlü Combat Rig’i olan Synaptic, adeta bir kaplan gibi düşmana atılabiliyor.

Payload’lar

Equalizer: Çift el susturucu makineli silah alıyor
Reaper: Dört ayak üstüne dönüşen Synaptic, müthiş bir hız kazanıyor ve rakiplerini yakın mesafeden tek vuruşta etkisiz hale getiriyor
Propulsion: Sağa ve sola hızlıca atlama yapılabiliyor

Oyundaki Combat Rig’leri bir kenara bıraktıktan sonra, silah sistemine giriş yapmak istiyorum. Öncelikle oyundaki silah çeşitliliği eski Call of Duty’lerden pek de farklı değil. Ancak, yeni eklenen silah craftlama sistemi, oyun içerisinde kullandığımız silahlara ekstra özellikler ile karşımıza çıkıyor. Oyunu oynadıkça kazandığımız craft puanları veya Supply Drop’lardan düşen puanlar ile, kullandığımız silahların, Rare, Legendary veya Epic sürümlerini craft’laya biliyoruz. Bu üst seviye silahlar ise bizlere ekstra özellikler verebiliyor. Bu özelliklere örnek verecek olursak, bazıları mesafe ile oluşan damage düşüklüğünün önüne geçiyor, bazıları ise daha hızlı reload yapmamıza olanak sağlıyor.

Infinite Warfare’in çoklu oyuncu kısmında en beğenmediğim durum ise belki de bir FPS oyunun en önemli yanı olan haritaları. Ya Infinity Ward, sen ki bizlere Modern Warfare serisini hediye etmiş trilyonluk bir şirketsin. Bu kadar mı kötü yapılır harita tasarımları. Oyun zaten o basitliğini kaybetmiş, bir de haritaları resmen labirent haline getirmişler. Öyle ki çoğu haritayı öğrenmek gerçekten zaman alacak. Ve etraf öyle dolu ki, düşmanı görmek hak getire… Eğer harita tasarımları en azından Black Ops III gibi olsaydı. Infinite Warfare’in çoklu oyuncu kısmı biraz daha adam olabilirdi. Şuan için CoD hayranlarının bile uzak durması gereken bir yapım.

Gelelim bir diğer işkenceye, oyunun ekranımızdaki küçük haritasına. Hayır hangi akıllı tasarımcı bu haritayı sol üst köşeye koymayı düşünmüş valla hayret ettim. Hadi bunu oraya koydunuz, bari yerini değiştirmemize izin verseydiniz. Haritaya bakarken ölmekten bıktım, bakmasam pusu yemekten bıktım. Infinity Ward’ın ilk güncelleme ile mini map konumunu değiştirmemize izin vermesi gerekiyor, yoksa iş yaş.


Hani 4. Dünya Savaşı taş ve sopalarla yapılacaktı?

Oyunun çoklu oyuncu kısmının özeti böyle. Anlatacak çok bişey yok, klasik bir cod ile karşı karşıyayız. Şahsen açık konuşmak gerekirse, Battlefield 1 ve Titanfall 2’den çıkıp CoD’a girdiğimde, iki nesil geriye gitmiş gibi hissettim. Ki ben CoD serisinde toplamda 6000-7000 saat harcamış adamım. Ancak açık söylemem gerekiyorki, Infinity Ward ve Activision, gelecek temasında ısrar etmeye devam ederse, bu muhteşem FPS serisi yakın zamanda tarihe gömülebilir. Umarız ki bir sonraki oyun ile bizi 2. Dünya Savaşına veya en azından Vietnam’a götürürler, o eski saf oldschool FPS hissini çok ama çok özledik.

Infinite Warfare incelemesinin ilk kısmı olan çoklu oyuncu bölümüne son veriyoruz. Oyunun asıl iddialı kısmı olan senaryo mod’unu, önümüzdeki günlerde incelememizin ikinci bölümünde değineceğim. Oyunun nihai puanı ve artı eksileri de o zaman belli olacak.

Yorum Yap

Copyright © 2014. Tüm hakları saklıdır.
porno porno anal porno